AZ AJKAI BÁNKI DONÁT TERMÉSZETBARÁT EGYESÜLET, KÖZHASZNÚ CIVIL SZERVEZET ALAPSZABÁLYA.

 

 

I. ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

.

1.§.      1.) Az Egyesület neve: Bánki Donát Természetbarát Egyesület.

2.) Rövidített neve: BDTE

3.) Székhelye: Bánki Donát Szakképző Iskola, 8400 Ajka, Bródy u.2. (Pf.: 53)

4.) Működése kiterjed, Veszprém megy egész területére.

5.) A BDTE jelvénye: Kerek fehér alapon a Kab-hegy látképe, előtte pipaccsal.

Körülötte zöld színnel: Bánki Donát Természetbarát Egyesület, Ajka, 2003.

6.) A BDTE zászlója: Téglalap alakú, zöld színű, közepén az BDTE jelvényével.

7.) A BDTE tagja a Magyar Természetjáró Szövetségnek (MTSZ), a Veszprém Megyei Természetbarát Szövetségnek, az Ajka Város és Környéke Természetbarát Szövetségnek.

8. A BDTE az 1.§. 7.) pontjában felsorolt Szövetségek alapszabályát és egyéb szabályzatait magára nézve kötelezőnek ismeri el.

2.§.      1.) A BDTE közhasznú tevékenysége során az ajkai Bánki Donát Szakképző Iskola Országjáró Diákkörének (korábban 300-as Szakmunkásképző Természetjáró Szakosztályának) 40 éves hagyományaira támaszkodva, egy magasabb szintre épülve, annak tevékenységi körét kibővítve - minden korosztály elvárásainak megfelelve – működik.

2.) Az egyesülési jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról szóló 2011. évi CLXXV. törvény VII. fejezete (Ectv.), a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.), a 342/2011. (XII. 29.) és a 350/2011. (XII. 30.) Kormányrendeletek szerint közhasznú tevékenységet, sportot folytatva felkelti a természetjárás iránti igényt, növeli a rendszeresen túrázók számát, tevékenységüket segíti, és folyamatosan elfoglaltságot biztosít a 2011. évi CLXXXIX. tv. 13. § (1) szerint. Egészség megőrzési, betegség-megelőzési és természetvédelmi feladatokat lát el. A szabadidő hasznos eltöltése mellett testedzési és közművelődési programokkal járul hozzá a sportról szóló 2004. évi I. törvényben állami feladatként meghatározott természetjáró tevékenység hatékony és eredményes végrehajtásához. Gyalogos és kerékpáros túrák, táborok szervezésével a földrajzi, természeti környezet megismerésével, a honismeret elmélyítésével járul hozzá tagjai ténykedéséhez. Lehetőséget teremt családok, baráti társaságok és más érdeklődők részére is a programokba való bekapcsolódásra.

a.) A közvetlen környezet természeti, történeti, építészeti, kulturális értékeinek megismerése és megismertetése. (szervezett túrák, versenyek, ismeretterjesztő programok)

b.) A természeti és épített környezet rombolásának megakadályozása, műemlékvédelem, természetvédelem. (természetvédelmi szolgálat)

c.) A szabadidő tartalmas eltöltésére irányuló, az egészséges életmódra és a közösségi célok együttes megvalósítására ösztönzés. (egészségmegőrzés, betegség-megelőzés, egészségügyi rehabilitációs tevékenység)

d.) Rendszeres sporttevékenység biztosítása minden korosztály, de különösen a családok, a nyugdíjasok és a versenysportokat nem folytatók számára, amely testedzésre alkalmas programok keretében valósul meg.

e.) Programjai nyilvánosak, azokon bárki érdeklődő részt vehet, ha betartja a túrakiírásban szereplő szabályokat és a BDTE érdekeit nem sérti.

f.) Gondozza Ajka város, valamint a környező települések közelében lévő jelzett turistaút hálózatot, közreműködik annak fejlesztésében és karbantartásában.

g.) Nagyon fontos feladatnak tekinti a hátrányos helyzetű fiatalok felkarolását. Pályázatokból és egyéb módokon kapott anyagiakkal részükre is hasznos programokat, országjárásokat szervez.

h.) Testvérvárosi kapcsolatokban túrák, táborozások szervezésével gazdagítja a természet, a haza és más országok, nemzetek megismerésének lehetőségét.

3.) A BDTE az éves tevékenység és gazdálkodás legfontosabb adatait sajtó útján nyilvánosságra hozza.

4.) A BDTE vállalkozási tevékenységet csak közhasznú céljainak magvalósítása érdekében és azokat nem veszélyeztetve végez.

5.) A BDTE gazdálkodása során elért bevételeit nem osztja fel, azt tevékenységeire használja.

6.) Politikai tevékenységet nem folytat, szervezete pártoktól független és azoknak anyagi támogatást sem nyújt. Országgyűlési képviselői, megyei vagy helyi önkormányzati választáson jelöltet nem állít, és nem támogat.

 

II. A BDTE FELÜGYELETE

 

3.§.      1.) A BDTE nyilvántartásba vétele a Veszprém Megyei Bíróságon 2003. július 15-én a 2.361 számon megtörtént. (PK 60 078/2003/2)

2.) A BDTE működése felett az Ectv. 11. §-a értelmében az irányadó jogszabályok szerint gyakorol törvényességit ellenőrzést a Veszprém Megyei Főügyészség.

3.) Az Ectv. 47. §-a értelmében a közhasznú működés ellenőrzését az adóhatóság, az államháztartásból származó (költségvetési) támogatás felhasználásának ellenőrzését az Állami Számvevőszék, az állami vagy önkormányzati költségvetésből, illetve a nemzetközi forrásokból juttatott támogatások felhasználásának ellenőrzését a külön jogszabály szerinti ellenőrzési szervezet végzi.

 

III. A BDTE CÉLJA ÉS FELADATAI

 

4.§.  A BDTE CÉLJA:

1.) Tagjai részére a rendszeres testedzés és sportolás lehetőségének biztosítása.

2.) A civil szervezeti tevékenység és közösségi élet kibontakoztatása.

3.) A bázisszerv dolgozói részére a sportolási és testedzési lehetőségek biztosítása.

4.) A BDTE-vel kapcsolatban lévő oktatási-nevelési intézmények tanulói, hallgatói részére sportolás, testedzés lehetőségének megteremtése. Ajka városban és a környékén élő lakosság szabadidősportjának segítése, saját rendezvényeken való részvételi lehetőség biztosítása a programok nyilvánossá tételével.

5.) Sportkapcsolatok létesítése és fejlesztése.

 

5.§.  A BDTE FELADATAI:

1.) A BDTE céljainak megvalósítása érdekében az alábbi szakosztályainak működtetése:

a.)    Gyalogos szakosztály.

b.)    Kerékpáros szakosztály.

c.)     Kincskereső GPS szakosztály.

d.)   Bánkis Természetjárók Nyugdíjas Gyalogló Klubja.

2.) Helyi szakági sportesemények megrendezése.

3.) A Szövetségek valamint más egyesületek, természetbarát szakosztályok által rendezett túrákon, találkozókon, versenyeken való részvétel biztosítása.

4.) A tervszerű működési feltételek megteremtése és biztosítása.

5.) Közhasznú tevékenységeként támogatja a környezet- és természetvédelem érdekeit szolgáló törekvéseket. A környezet védelmének általános szabályairól szóló 1995. évi LIII. Tv. a természetvédelméről szóló 1996. évi LIII. Tv., valamint a polgári természetőrökről szóló 33/1997. (XI.20.) KTM rendelet szerint állami, ill. helyi önkormányzati feladatként előírtak ellátásában együttműködik a felelős államigazgatási szervekkel.

6.) Fejleszti a gyalogos, a kerékpáros, a vízi, a sítúrázó, a barlangász, a magashegyi, a Nordic Walking (északi gyaloglás), és a GPS (műholdas tájékozódás) tevékenységet.

7.) Önkéntesek fogadása és foglakoztatása az Emberi Erőforrások Minisztériuma, Esélyteremtési Főosztálya által a közérdekű önkéntes tevékenységről szóló 2005. évi LXXXVIII. törvény Köt. 12. § (2) bekezdése alapján 6295 (2013. október 1.) sorszámmal történt nyilvántartásba vétel alapján.

8.) Diákok fogadása az 50 órás kötelező Közösségi Szolgálat keretében a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény értelmező rendelkezése 4.§ (13.) bekezdése, valamint az állami vizsgák rendszere 6.§ (4.) bekezdése alapján. Végrehajtásának feltételei és szabályai a 20/2012(VIII. 31.) EMMI rendelet alapján.

9.) A fenti 7.-8. pontokban felsorolt Önkénteseknek és Közösségi Szolgálatosoknak turista útjelzések a természetben történő festésében, természetjáró csoportok kísérésében, túravezetőink segítésében, programjaink szórólapjainak készítésében és terjesztésében, dokumentumaink (Egyesületi és egyéni túranaplók, túrajelentések) nyilvántartásában tudunk feladatot biztosítani.

10.) A fenti 5.-7.-8. pontokban felsoroltak az Ectv. 34. § (1) bekezdés a.) pontjának megfelelnek, a 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1), valamint az 1991. évi XX. törvény 109. §. és 121. §-ai közfeladatnak minősítik, így az ezekhez kapcsolódóan kifejtett egyesületi tevékenység közhasznúnak minősül.

 

IV. A BDTE TAGSÁGA

 

6.§.  A BDTE TAGJAI

1.) A BDTE tagja lehet a tagokat megillető jogok és az őket terhelő kötelezettségek terjedelme alapján

a.) magánszemély

b.) jogi személy

c.) pártoló tag

d.) tiszteletbeli tag.

2.) A BDTE tagja lehet minden magyar állampolgár, Magyarországon letelepedett, illetőleg magyarországi tartózkodási engedéllyel rendelkező nem magyar állampolgár is, aki belépési nyilatkozatban a BDTE alapszabályát elfogadja és a tagsági viszonyból származó kötelezettségének teljesítését vállalja.

3.) A BDTE-nek jogi személy, magán-, illetve jogi személyek, jogi személyiséggel rendelkező vagy jogi személyiség nélküli társasága is tagja lehet (továbbiakban: jogi személyi tag), ha a BDTE-vel kötött megállapodásban a BDTE alapszabályát elfogadja, a tagsági viszonyból eredő kötelezettségének teljesítését, illetőleg az egyesületi célok megvalósításának anyagi támogatását vállalja.

4.) A BDTE-be pártoló tagként vehető fel, aki az egyesület célkitűzéseit erkölcsileg és anyagilag támogatja.

5.) A BDTE-be tiszteletbeli tagként vehető fel, aki a sport, illetőleg a BDTE érdekében végzett kimagasló tevékenységével a BDTE célkitűzéseit elsősorban erkölcsileg támogatja.

 

7.§ . A TAGSÁGI VISZONY KELETKEZÉSE ÉS MEGSZŰNÉSE

1.) A BDTE-be való belépés, illetőleg a kilépés önkéntes.

2.) A BDTE-i tagság felvétellel keletkezik és

a.) kilépéssel,

b.) törléssel,

c.) kizárással szűnik meg.

3.) A tagfelvétel kérdésében a BDTE elnöksége határoz. Az elnökség ezt a jogkörét - a jogi személy tagok és tiszteletbeli tagok kivételével - a BDTE más szerveire is átruházhatja.

4.) A felvételt megtagadó határozat ellen a BDTE közgyűléséhez lehet fellebbezni, mely a fellebbezést következő közgyűlésen tárgyalja.

5.) A BDTE tagjairól, jogi személy tagjairól, pártoló és tiszteletbeli tagjairól az ügyintéző szerve nyilvántartást vezet és a tagokat tagsági könyvvel, a pártoló tagokat pártoló tag igazolvánnyal látja el.

6.) A BDTE-ből való kilépést az BDTE elnöksége részére írásban kell bejelenteni.

7.) Törléssel szűnik meg a tagság a tag halála (a jogi személy tag jogutód nélküli megszűnése) esetén, valamint akkor, ha a tag pártoló tagsági díjának, illetve a vállalt anyagi támogatásnak a fizetését 1 évnél hosszabb ideig elmulasztja és a tartozását felszólítás ellenére sem rendezte.

8.) A BDTE-ből történő kizárást Egyesületünk nem alkalmazza, így kizárással nem szűnhet meg tagsági viszony.

 

8.§.  A TAGOK JOGAI ÉS KÖTELEZETTSÉGEI

1.)    A BDTE TAG JOGAI

a.) személyesen, illetőleg képviselője utján részt vesz a BDTE közgyűlésén, a BDTE vezető szerveinek megválasztásában, a határozatok meghozatalában;

b.) részt vesz a BDTE tevékenységében és rendezvényein;

c.) választható a BDTE szerveibe;

d.) észrevételt, javaslatot tesz, illetőleg véleményt nyilvánít a BDTE-t érintő bármely kérdésben, valamint szerveinek működésével kapcsolatban.

e.) a BDTE valamely szervének törvénysértő határozatát a - tudomására jutástól számított 30 napon belül – bíróság előtt megtámadhatja,

f.) részt vesz a BDTE elnöksége által meghatározott feltételek szerint a turisztikai munkában,

g.) használhatja a BDTE létesítményeit, sportszereit és felszereléseit;

h.) részesülhet a BDTE által nyújtott kedvezményekben;

i.) igénybe veheti a BDTE szolgáltatásait;

j.) kiadványain feltüntetheti BDTE-beli tagságát.

 

2.) A BDTE TAG KÖTELEZETTSÉGEI

a.) a BDTE alapszabályának megtartása;

b.) sporttevékenységet folytató tag esetében fegyelmezett, kulturált, példamutató magatartás a túrákon, versenyeken és találkozókon, azokon legjobb tudása szerinti szereplés;

c.) a tagdíj megfizetése. A tagdíj felnőtteknek 1200 forint/fő/év. A bázis intézmény, az ajkai Bánki Donát Szakképző Iskola tanulói, hallgatói, tantestülete és dolgozói 800 forint/fő/év tagdíjat fizetnek. Egyéb iskolák tanulóinak tagdíja 1000 forint/fő/év. A BDTE tagok egyben a Magyar Természetjáró Szövetség (MTSZ) évente érvényesítendő, ingyenes tagságával is rendelkeznek. A tagok létszámát az Elnökség a tagdíjak befizetését követően az MTSZ-nek elküldi, és a személyre szóló tagkártyát kiosztja, amely meghatározott helyeken egyénileg szállás, sportszervásárlási és belépődíj kedvezményekre jogosít. (A BDTE jelenleg az MTSZ részére 100 fő tag alatt 10 000, 100 fő felett 20 000 Ft/éves, a Veszprém Megyei Természetbarát Szövetséghez (VMTSZ) 2000 Ft/éves csatlakozási tagdíjat is fizet, ami az egyéni tagdíjakat nem érinti!)

d.) a BDTE vagyonának megóvása.

 

9.§.  A JOGI SZEMÉLY TAGOK JOGAI ÉS KÖTELEZETTSÉGEI

1.) A BDTE JOGI SZEMÉLY TAGJÁNAK JOGAI

a.) képviselője útján tanácskozási joggal részt vehet a BDTE közgyűlésén, ott javaslatot tehet a BDTE működésével kapcsolatban.

b.) külön megállapodás alapján használhatja a BDTE létesítményeit, sportszereit és felszereléseit, igényelheti a BDTE szakembereinek segítségét

2.)    A BDTE JOGI SZEMÉLY TAGJÁNAK KÖTELEZETTSÉGE

a.) a BDTE alapszabályának és határozatainak megtartása,

b.) a BDTE illetve az elnökség által meghatározott célkitűzések megvalósításának elősegítése,

c.) a tagdíj befizetése. A közgyűlés Elnökségi jogkörbe utalja a tagdíj egyedi megegyezés alapján történő megállapítását.

 

10.§.  A PÁRTOLÓ TAGOK JOGAI ÉS KÖTELEZETTSÉGEI

1.) A BDTE PÁRTOLÓ TAGJÁNAK JOGAI

a.) javaslatokat és észrevételeket tehet a BDTE működésével kapcsolatban,

b.) az elnökség meghívása alapján tanácskozási joggal részt vehet a BDTE közgyűlésén,

c.) az elnökség által megállapított feltételek mellett részesülhet a BDTE által nyújtott kedvezményekben, részt vehet a BDTE rendezvényein.

2.) A BDTE PÁRTOLÓ TAGJÁNAK KÖTELEZETTSÉGEI

a.) a BDTE alapszabályának, határozatainak megtartása,

b.) a BDTE népszerűsítése, hagyományinak ápolása,

c.) a vállalt hozzájárulás megfizetése. Összegének egyedi megállapítását a közgyűlés Elnökségi jogkörbe utalja.

 

11.§.  A TISZTELETBELI TAGOK JOGAI ÉS KÖTELEZETTSÉGEI

1.) A TISZTELETBELI TAG JOGAI

a.) tanácskozási joggal részt vehet a BDTE közgyűlésén,

b.) javaslatot tehet, véleményt nyilváníthat a BDTE működésével kapcsolatban.

c.) részesülhet a BDTE által nyújtott kedvezményekben.

2.) A TISZTELETBELI TAG KÖTELEZETTSÉGEI

a.) a BDTE alapszabályának, határozatainak megtartása,

b.) a BDTE népszerűsítése, hagyományainak ápolása,

c.) a BDTE célkitűzéseinek erkölcsi támogatása.

 

V. A BDTE SZERVEZETE

 

12.§  A BDTE SZERVEZETE

a.) a rendes közgyűlés           

b.) a rendkívüli közgyűlés

c.) az elnökség

d.) az Ellenőrző Bizottság

e.) a tisztségviselők

f.) a bizottságok

g.) a szakosztályok és a Bánkis Természetjárók Nyugdíjas Gyalogló Klubja

h.) a BDTE apparátusa.

 

VI. A BDTE KÖZGYŰLÉSE

 

13.§.  A KÖZGYŰLÉS ÖSSZEHÍVÁSA

1.) A BDTE közgyűlését évente egy alkalommal tartja. A közgyűlés időpontját az elnökségnek legalább egy hónappal korábban kell megállapítani és annak helyéről, időpontjáról, tervezett napirendjéről a BDTE tagjait értesíteni kell. A részvételre jogosult egyéb személyeket és szerveket a közgyűlés helyéről és időpontjáról ugyancsak tájékoztatni kell.

2.) A meghívónak a Ptk. 3:71. § (1) bekezdés d) pontja alapján, a Ptk. 3:17. §-ra hivatkozással az alábbiakat kell tartalmaznia:

            a.) az Egyesület nevét és székhelyét,

            b.) az ülés idejének és helyszínének megjelölését,

c.) az ülés napirendjét. A napirendet a meghívóban olyan részletességgel kell feltüntetni, hogy a szavazásra jogosultak a tárgyalni kívánt témakörökben álláspontjukat kialakíthassák.

3.) A közgyűlés tisztségviselői:

 a.) Levezető elnök. Általában az Egyesület elnöke. Akadályoztatása eseten az alelnök, vagy a titkár. Távollétükben akit az Egyesület elnöksége erre a feladatra felkér.

b.) A jegyzőkönyvvezető, a kettő jegyzőkönyv hitelesítő, a kettő szavazatszámláló megválasztásának szabályai. Az elnökség javaslatot tesz ezen funkciókra a tagság köréből. A tagság javasolhat más személyeket is. Majd minden egyes javasolt személyről egyenként szavaznak a közgyűlés résztvevői. A legtöbb szavazatot kapott egyén töltheti be az adott közgyűlési tisztséget. Egyenlő szavazat esetén a szavazást meg kell ismételni.

4.) A közgyűlésen szavazati joggal rendelkeznek a BDTE tagjai.

5.) A közgyűlésen minden szavazásra jogosult egy szavazattal rendelkezik.

 

14.§.  A KÖZGYŰLÉS HATÁROZATKÉPESSÉGE

1.) A közgyűlés határozatképes, ha a szavazásra jogosultak 50 %-a + 1 fő jelen van.

2.) A közgyűlés eredeti időpontjától számított fél órán belül nem válik határozatképessé, a közgyűlést el kell halasztani és 30 napon belül ismételten össze kell hívni. Az ismételten összehívott közgyűlés az eredeti napirendbe felvett pontokban a megjelentek számára tekintet nélkül határozatképes. Erre a körülményre az eredeti közgyűlésre szóló meghívóban utalni kell!

 

15.§.  A KÖZGYŰLÉS NAPIRENDJE

1.) A közgyűlés napirendjét az elnökség javaslata alapján a közgyűlés állapítja meg.

2.) A közgyűlésen az alábbi napirendeket kötelező tárgyalni:

a.) a közhasznú civil szervezet éves beszámolója

b.) számviteli beszámoló

c.) költségvetési támogatás felhasználása

d.) cél szerinti támogatások kimutatása

e.) közhasznú tevékenységről szóló beszámolója

 

16.§.  A KÖZGYŰLÉS HATÁSKÖRE

1.) A közgyűlés hatáskörébe tartozik: (Ptk. 3:74 § szerint kiegészítve)

a.) az egyesület megszűnésének, egyesülésének és szétválásának elhatározása,

b.) az alapszabály, valamint a fegyelmi szabályzat megállapítása és módosítása

c.) a BDTE vezető szerveinek (elnökség, elnök, az Ellenőrző Bizottság) megválasztása, felmentése és visszahívása,

d.) a közhasznú civil szervezet éves beszámolójának az elfogadása. A közhasznú civil szervezet köteles az éves beszámoló jóváhagyásával egyidejűleg közhasznúsági mellékletet készíteni. (Ectv. illetve 350/2011. (XII.30.) Korm. rendelet) A közhasznúsági melléklet tartalmazza:

- a számviteli beszámolót,

- a vagyon felhasználásával kapcsolatos kimutatást,

- a költségvetési támogatás felhasználását,

- a célszerinti juttatások kimutatását.

- A központi költségvetési szervtől, az elkülönített állami pénzalapból, a helyi önkormányzattól, az önkormányzatok társulásaitól, az egészségbiztosítási önkormányzattól és mindezek szerveitől kapott támogatás mértékét,

- a közhasznú szervezet tisztségviselőinek nyújtott juttatások értékét, illetve összegét,

- a közhasznú tevékenységről szóló rövid tartalmi beszámolót.

e.) a BDTE tevékenységéről szóló beszámoló elfogadása,

f.) az Ellenőrző Bizottság beszámolójának elfogadása,

g.) a BDTE sportfejlesztési tervének elfogadása,

h.) a tagsági díj összegének a meghatározása,

i.) a tagfelvétel elutasítása elleni kérelem elbírálása,

j.) mindazok a kérdések, amelyeket a jogszabály vagy alapszabály a közgyűlés kizárólagos hatáskörébe utal.

2.) A közhasznú szervezetek éves közhasznúsági mellékletébe bárki betekinthet, illetőleg abból saját költségére másolatot készíthet. A közhasznúsági mellékletet a helyi médiában közzéteszik. A számviteli beszámolóra vonatkozó rendelkezés az éves beszámoló készítésének kötelezettségére, letétbe helyezésére és közzétételére vonatkozó szabályok alkalmazását nem érinti.

 

17.§.  A KÖZGYŰLÉS HATÁROZATHOZATALA

1.) A közgyűlés határozatait általában nyílt szavazással, egyszerű szótöbbséggel hozza.

2.) A 16.§ (1) bekezdésének a.), b.), c.) d.) szakaszai esetében a határozat meghozatalához 3/4-es többség szükséges. A Ptk. 3:76. §-ába foglaltak szerint:

a.) Az egyesület alapszabályának módosításához a jelen lévő tagok háromnegyedes szótöbbséggel hozott határozata szükséges.

b.) Az egyesület céljának módosításához és az egyesület megszűnéséről szóló közgyűlési döntéshez a szavazati joggal rendelkező tagok háromnegyedes szótöbbséggel hozott határozata szükséges.

3.) A közgyűlés titkos szavazással hoz határozatot a 18.§ (1) bekezdésének megválasztásakor, illetve ha a szavazásra jogosultak 1/3-a indítványozza.

4.) A közgyűlésről jegyzőkönyvet kell készíteni. A jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell a közgyűlésen elhangzott észrevételeket és javaslatokat, valamint a hozott határozatokat. Rögzíteni kell a pontos dátumot, helyszínt, a jelen lévők aláírással megerősített névsorát. A határozatok sorszámát, tartalmát, hatályát az elfogadók és az ellenzők számarányát elfogadás és elutasítás esetén is. A közgyűlési határozatot írásban közölni kell az érintett személlyel vagy jogi személlyel. A közgyűlés elnöke (BDTE elnöke) a közhasznúsági mellékletet a helyi sajtó és a saját honlapja útján, évente nyilvánosságra hozza, az Országos Bírósági Hivatalnál letétbe helyezi. A közhasznú szervezet működésével kapcsolatban keletkezett iratokba - azt alapító okirat eltérő rendelkezése hiányában - érdektelenség valószínűsége esetén, írásban előterjesztett és indoklással ellátott kérelem ellenében bárki betekinthet. Másolat adható azokról az iratokról, amelyek jogszabályok által védett személyi adatot nem tartalmaznak. A jegyzőkönyvet a közgyűlés elnöke és a jegyzőkönyv vezetője írja alá, valamint két - a közgyűlés elején megválasztott - személy hitelesíti.

5.) Az Ectv. 37. § (1) bekezdése alapján a közgyűlés nyilvános, amely nyilvánosság jogszabályban meghatározott esetekben korlátozható.

6.) A közgyűlés határozatait be kell vezetni a Határozatok Tárába.

 

18.§.  A TISZTSÉGVISELŐK MEGVÁLASZTÁSA

1.) A közgyűlés hatáskörébe tartozó tisztségviselők

a.) az elnök

b.) az alelnök

c.) a titkár

d.) az elnökség tagjai (2 tag)

e.) az Ellenőrző Bizottság elnöke és tagjai (2 tag)

2.) Az 1.) bekezdésben meghatározott tisztségviselőket a közgyűlés 4 évre választja.

3.) A tisztségviselők megválasztása titkos szavazással történik. Egy jelölt esetén a választás a közgyűlés többségi határozata alapján nyílt szavazással is történhet.

4.) Megválasztottnak az a tisztségviselő tekinthető, aki a leadott szavazatoknak 2/3-át megszerezte. Több jelölt esetén, ha az első választási fordulóban egyik jelölt sem kapta meg a választáshoz szükséges szavazatot, újabb választási fordulót kell tartani, amelyben a két legtöbb szavazatot kapott jelölt vesz részt. Az újabb választási fordulóban az a jelölt tekintendő megválasztottnak, aki a több szavazatot kapta. Szavazategyenlőség esetén a választást meg kell ismételni.

5.) Két közgyűlés közötti időszakban az elnökségből, illetőleg az Ellenőrző Bizottságból kiváló tagok helyébe a következő közgyűlésen új tagokat kell választani.

 

VII. A BDTE RENDKÍVÜLI KÖZGYŰLÉSE

 

19.§.    1.) Rendkívüli közgyűlést kell összehívni

a.) az elnökségnek a többségi határozata alapján,

b.) ha a BDTE tagjainak 1/3-a az ok és a cél megjelölésével kívánja,

c.) ha a bíróság elrendeli,

d.) egyéb, az alapszabályban meghatározott esetben.

2.) A rendkívüli közgyűlést az erre okot adó körülmény bekövetkezésétől számított egy hónapon belül össze kell hívni.

3.) A rendkívüli közgyűlésre egyebekben a rendes közgyűlésre vonatkozó szabályok az irányadók.

 

VIII. A BDTE ELNÖKSÉGE

 

20.§.  AZ ELNÖKSÉG HATÁSKÖRE

1.) A BDTE tevékenységét két közgyűlés közötti időszakban az elnökség irányítja. Az elnökség a BDTE működését érintő valamennyi kérdésben döntésre jogosult szerv, kivéve azokat az ügyeket, amelyek az alapszabály szerint a közgyűlés kizárólagos hatáskörébe tartoznak, vagy amelyeket a BDTE más szervének hatáskörébe utalt.

2.) Az elnökség feladata és hatásköre:

a.) a BDTE rendes és rendkívüli közgyűlésének összehívása,

b.) a BDTE törvényes és alapszabályszerű működésének biztosítása és felügyelete,

c.) a közgyűlési határozatok végrehajtásának szervezése és a végrehajtás ellenőrzése,

d.) a BDTE szervezeti és működési szabályzatának megállapítása és módosítása,

e.) szakosztályok megszüntetése, átadása és beszámoltatása

f.) a szakosztály-vezetőség tisztségviselőinek és tagjainak 4 évre történő megválasztása,

g.) a BDTE fegyelmi szabályzatában meghatározott sportfegyelmi jogkör gyakorlása,

h.) a BDTE sportfejlesztési tervének, éves programjának jóváhagyása,

i.) az éves költségvetés és a beszámoló megállapítása, illetőleg - ha a közgyűlés összehívására az alapszabály szerint nem kerül sor - elfogadása,

j.) a BDTE éves túratervének jóváhagyása,

k.) a BDTE eredményes működéséhez, a sportoláshoz, testedzéshez, természetjáráshoz szükséges személyi és tárgyi feltételek megteremtése,

l.) a tagfelvételi kérelem elbírálása,

m.) a jutalomkeret jóváhagyása,

n.) a megállapodások jóváhagyása a bázisszervekkel, illetőleg azok a közgyűlés hatáskörébe utalása.

3.) Az elnökség - megfelelő fedezet birtokában - dönt a rendkívüli, a költségvetésben nem szereplő, valamint az előirányzatot meghaladó kiadásokról. Előirányzat felhasználási jogkörében dönt a költségvetési előirányzatok évközi módosításáról, átcsoportosításáról.

4.) Az elnökség kizárólagos hatáskörébe tartozik minden olyan határozat meghozatala, amelyek alapján a BDTE számára jelentős vagyoni terhek vagy kötelezettségek keletkeznek.

5.) Az elnökség a BDTE szervezeti és működési szabályzatában, vagy egyedi határozattal egyéb - más egyesületi szerv kizárólagos hatáskörébe nem tartozó - ügyet is a saját hatáskörébe vonhat.

6.) Az elnökség tevékenységéről a BDTE közgyűlésének tartozik beszámolási kötelezettséggel.

7.) Ectv. 38. § (1) A döntéshozó szerv, valamint az ügyvezető szerv határozathozatalában nem vehet részt az a személy, aki vagy akinek közeli hozzátartozója a határozat alapján

a) kötelezettség vagy felelősség alól mentesül, vagy

b) bármilyen más előnyben részesül, illetve a megkötendő jogügyletben egyébként érdekelt.

Ectv. 38 § (2) Nem minősül előnynek a közhasznú szervezet cél szerinti juttatásai keretében a bárki által megkötés nélkül igénybe vehető nem pénzbeli szolgáltatás, illetve az egyesület által tagjának, a tagsági jogviszony alapján nyújtott, létesítő okiratnak megfelelő cél szerinti juttatás.

Ectv. 38 § (3) Nem lehet a felügyelő szerv elnöke vagy tagja, illetve könyvvizsgálója az a személy, aki

 a.) a döntéshozó szerv, illetve az ügyvezető szerv elnöke vagy tagja (ide nem értve az egyesület döntéshozó szervének azon tagjait, akik tisztséget nem töltenek be),

b.) a közhasznú szervezettel e megbízatásán kívüli más tevékenység kifejtésére irányuló munkaviszonyban vagy munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyban áll, ha jogszabály másképp nem rendelkezik,

c.) a közhasznú szervezet cél szerinti juttatásából részesül - kivéve a bárki által megkötés nélkül igénybe vehető nem pénzbeli szolgáltatásokat, és az egyesület által tagjának a tagsági jogviszony alapján a létesítő okiratban foglaltaknak megfelelően nyújtott cél szerinti juttatást -, illetve

d.)  az a.-c. pontban meghatározott személyek közeli hozzátartozója.

8.) Ectv. 39. § (1) A közhasznú szervezet megszűnését követő három évig nem lehet más közhasznú szervezet vezető tisztségviselője az a személy, aki korábban olyan közhasznú szervezet vezető tisztségviselője volt - annak megszűnését megelőző két évben legalább egy évig -,

a.) amely jogutód nélkül szűnt meg úgy, hogy az állami adó- és vámhatóságnál nyilvántartott adó- és vámtartozását nem egyenlítette ki,

b.) amellyel szemben az állami adó- és vámhatóság jelentős összegű adóhiányt tárt fel,

c.) amellyel szemben az állami adó- és vámhatóság üzletlezárás intézkedést alkalmazott, vagy üzletlezárást helyettesítő bírságot szabott ki,

d.) amelynek adószámát az állami adó- és vámhatóság az adózás rendjéről szóló t    örvény szerint felfüggesztette vagy törölte.

Ectv. 39 § (2) A vezető tisztségviselő, illetve az ennek jelölt személy köteles valamennyi érintett közhasznú szervezetet előzetesen tájékoztatni arról, hogy ilyen tisztséget egyidejűleg más közhasznú szervezetnél is betölt.

            9.) A vezető tisztségviselővel szembeni követelmények és kizáró okok. Ptk. 3:22 §.

(1) Vezető tisztségviselő az a nagykorú személy lehet, akinek cselekvőképességét a tevékenysége ellátásához szükséges körben nem korlátozták.

(2) Ha a vezető tisztségviselő jogi személy, a jogi személy köteles kijelölni azt a természetes személyt, aki a vezető tisztségviselői feladatokat nevében ellátja. A vezető tisztségviselőkre vonatkozó szabályokat a kijelölt személyre is alkalmazni kell.

(3) A vezető tisztségviselő ügyvezetési feladatait személyesen köteles ellátni.

(4) Nem lehet vezető tisztségviselő az, akit bűncselekmény elkövetése miatt jogerősen szabadságvesztés büntetésre ítéltek, amíg a büntetett előélethez fűződő hátrányos következmények alól nem mentesült.

(5) Nem lehet vezető tisztségviselő az, akit e foglalkozástól jogerősen eltiltottak. Akit valamely foglalkozástól jogerős bírói ítélettel eltiltottak, az eltiltás hatálya alatt az ítéletben megjelölt tevékenységet folytató jogi személy vezető tisztségviselője nem lehet.

(6) Az eltiltást kimondó határozatban megszabott időtartamig nem lehet vezető tisztségviselő az, akit eltiltottak a vezető tisztségviselői tevékenységtől.

 

10.) A közhasznú civil szervezet működése során nyújtott szolgáltatásait - a célja szerinti személyi kör, és anyagi eszközein belül - köteles mindenki számára elérhetővé tenni. Az egyes szolgáltatások igénybevételének módját az elnökség határozza meg.

11.) A jogi és pártoló tagok tagdíjának egyedi megegyezés alapján történő meghatározása.

 

21.§.  AZ ELNÖKSÉG TAGJAI

            1.) Az elnökség tagjai:

                        a.) az elnök: Paksa Milán István.

                        b.) az alelnök: Dukán József Károly.

c.) a titkár: Szabóné Bélafi Magdolna.

d.) az elnökségi tagok (2 fő): Czuczai Tamás és Göncz Ákos.

2.) Az elnökségi tagok jogai és kötelességei:

            a.) az elnökségi üléseken és az elnökség határozatainak meghozatalában való részvétel,

b.) észrevételek, javaslatok tétele a BDTE működésével összefüggő kérdésekben,

c.) felvilágosítás kérése a BDTE-vel, a szakosztályokkal, illetőleg a BDTE egyéb szerveinek működésével összefüggő kérdésekben, a tisztségviselők döntéseivel kapcsolatban.

3.) Az elnökség tagjai tisztségükben újraválaszthatók.

4.) Az elnökségi tagság megszűnik:

a.) a mandátum lejártával,

b.) felmentéssel,

c.) visszahívással,

d.) lemondással,

e.) elhalálozással,

f.) a BDTE-ből történő kizárással.

 

22.§.  AZ ELNÖKSÉG MŰKÖDÉSE

1.) Az elnökség maga állapítja meg munkatervét és az ügyrendjét.

2.) Az elnökség legalább évente kétszer, félévenként ülésezik. Az elnökség ülését az elnök hívja össze. Rendkívüli ülést kell összehívni, ha azt az elnök, vagy az elnökségi tagok egyharmada az ok és a cél megjelölésével kéri.

3.) Az Ectv. 37. § (1) bekezdése alapján az elnökség ülései nyilvánosak, amely nyilvánosság jogszabályban meghatározott esetekben korlátozható.

4.) Az elnökség üléseire tanácskozási joggal meg kell hívni az Ellenőrző Bizottság elnökét, valamint - a sportágat érintő kérdések megtárgyalásakor - a szakosztály vezetőjét.

 

23.§.  AZ ELNÖKSÉG HATÁROZATA

1.) Az elnökség a határozatait általában nyílt szavazással, egyszerű szótöbbséggel hozza.

2.) Az elnökségi ülésen szavazási kötelezettség áll fenn. A szavazási kötelezettség alól -.indokolt esetben - az elnök felmentést adhat.

3.) Az elnökség 2/3-os többséggel hoz határozatot:

a.) a közgyűlés hatáskörébe tartozó kérdésekben,

b.) az ügyrendjében megállapított, egyéb esetekben.

4.)    Az elnökség titkos szavazással hoz határozatot a hatáskörébe tartozó tisztségviselők megválasztásakor, illetőleg bármely elnökségi tag kívánságára.

 

24.§.  A BDTE KÉPVISELETE

A BDTE képviseletére az elnök, az alelnök és a titkár jogosultak úgy, hogy a BDTE-re kötelezettségeket létesítő jogviszonyt hármójuk közül ketten közösen tehetnek. A képviselők közül az elnök rendelkezik a BDTE számlája felett aláírási joggal.

A közgyűlés által 4 évre megválasztott képviselők: Paksa Milán István elnök, Dukán József Károly alelnök, Szabóné Bélafi Magdolna titkár.

 

IX . AZ ELLENŐRZŐ BIZOTTSÁG

 

25.§.  AZ ELLENŐRZŐ BIZOTTSÁG TEVÉKENYSÉGE

1.) A közgyűlés a BDTE gazdálkodásának és vagyonkezelésének ellenőrzésére - 4 éves időtartamra - Ellenőrző Bizottságot választ. Az Ellenőrző Bizottság elnökből és két tagból áll. Elnök: Petróné Molnár Ildikó. Tagok: Gombás Klára és Sebő Ferencné.

2.) Ptk. 3:26 § (2) Az Ellenőrző Bizottság tagja az a nagykorú személy lehet, akinek cselekvőképességét a tevékenysége ellátásához szükséges körben nem korlátozták. Nem lehet az Ellenőrző Bizottság tagja, akivel szemben a vezető tisztségviselőkre vonatkozó kizáró ok áll fenn, továbbá aki vagy akinek a hozzátartozója a jogi személy vezető tisztségviselője.

3.) Ptk. 3:26 § (3) Az Ellenőrző Bizottság tagjai az Ellenőrző Bizottság munkájában személyesen kötelesek részt venni. Az Ellenőrző Bizottság tagjai a jogi személy ügyvezetésétől függetlenek, tevékenységük során nem utasíthatóak.

4.) Az Ellenőrző Bizottság tagja a BDTE-ben más tisztséget nem viselhet. Az Ellenőrző Bizottságnak nem lehet tagja a gazdasági feladatokat ellátó személy, továbbá az a személy, aki a BDTE elnökségének tagjával, illetőleg a BDTE-nél gazdasági feladatokat ellátó személlyel hozzátartozói kapcsolatban áll. Az Ellenőrző Bizottság tagjai nem lehetnek egymásnak hozzátartozói.

5.) Az Ellenőrző Bizottság tevékenységét a bizottság elnöke irányítja. A Bizottság elnöke tanácskozási joggal részt vesz az elnökség ülésein.

6.) Az Ellenőrző Bizottság feladatai:

a.) a BDTE pénz és vagyonkezelésének vizsgálata,

b.) a civil szervezetek gazdálkodására vonatkozó jogszabályok és egyéb

 kötelező előírások betartásának ellenőrzése,

c.) a tagdíjak befizetésének ellenőrzése,

d.) az éves mérleg (zárszámadás) felülvizsgálata,

e.) a gazdálkodás célszerűségének, szabályszerűségének, az előirányzott bevételek és kiadások teljesítésének évenkénti vizsgálata,

f.) a bizonylati fegyelem betartásának ellenőrzése,

g.) a BDTE tulajdonának megóvása érdekében szükséges intézkedések megtételének ellenőrzése.

7.) Ptk. 3:27 § (2) Az Ellenőrző Bizottság a BDTE irataiba, számviteli nyilvántartásaiba, könyveibe betekinthet, a vezető tisztségviselőktől és a BDTE munkavállalóitól felvilágosítást kérhet, a jogi személy fizetési számláját, pénztárát, értékpapír- és áruállományát, valamint szerződéseit megvizsgálhatja és szakértővel megvizsgáltathatja.

8.) Ptk. 3:27 § (3) Az Ellenőrző Bizottság határozatait a jelenlévők szótöbbségével hozza.

9.) Az ellenőrzések megkezdéséről a Bizottság elnöke tájékoztatni köteles az elnököt. Az ellenőrzés során az Ellenőrző Bizottság a pénzügyi, gazdasági, illetőleg a belső ellenőrzésre vonatkozó szabályok szerint jár el.

10.) Az ellenőrzés tapasztalatairól a Bizottság elnöke - a vizsgálat befejezésétől számított 15 napon belül - tájékoztatja az elnökséget. Ha a vizsgálat szabálytalanságot vagy rendellenességet állapít meg, egyúttal ennek megszüntetésre is fel kell hívnia a figyelmet.

11.) A vizsgálatot követő intézkedési terv végrehajtását - az abban meghatározott határidő elteltétől számított 30 napon belül – az Ellenőrző Bizottság utóvizsgálat keretében ellenőrzi.

12.) Ha a kifogásolt gyakorlat fennállását az elnökség nem ismeri el, vagy az utóvizsgálat sem vezetett eredményre, a Bizottság elnöke közvetlenül az intézkedésre jogosult szervhez fordulhat, szükség esetén kezdeményezheti rendkívüli közgyűlés összehívását.

13.) Az Ellenőrző Bizottságból kivált (lemondott) tagok helyébe az Ellenőrző Bizottság a l8.§. (5) bekezdésében foglaltak betartásával új tagokat választhat.

 

X. A BDTE TISZTSÉGVISELŐI

 

26.§.    A BDTE ELNÖKE

1.)    A BDTE legfőbb tisztségviselője a BDTE elnöke.

2.) Az elnök feladatai és hatásköre:

a.) az elnökség ülésének összehívása és vezetése,

b.) a BDTE képviselete,

c.) az alapszabály, valamint a közgyűlés és az elnökségi határozatok

végrehajtásának felügyelete,

d.) a BDTE szakosztályi munkájának figyelemmel kísérése,

e.) tájékoztatja a hírközlő szerveket a BDTE tevékenységéről,

f.) kapcsolattartás a területi és helyi szövetségekkel,

g.) aláírási és utalványozási jogkör gyakorlása

h.) döntési jogkör gyakorlása mindazokban az ügyekben, amelyek nem tartoznak a közgyűlés vagy elnökség kizárólagos hatáskörébe utal,

i.) mindazokban a feladatoknak az ellátása, amelyeket a jogszabály, illetőleg a közgyűlés vagy az elnökség hatáskörébe utal.

3.) Az elnököt távolléte vagy akadályoztatása esetén az alelnök képviseli.

XI . A BIZOTTSÁGOK

 

27.§.    FEGYELMI BIZOTTSÁG

 A BDTE Fegyelmi Bizottságot nem működtet.

 

XII . A SZAKOSZTÁLYOK

 

28.§.    SZERKEZETI FELÉPÍTÉS

1.) A BDTE szervezetében gyalogos, kerékpáros, kincskereső GPS természetbarát szakosztályok, és a Bánkis Természetjárók Nyugdíjas Gyalogló Klubja működik. Munkájukat a tagság által választott vezetőség irányítja, tevékenységükről az elnökségnek kötelesek beszámolni.

2.) A szakosztályok feladata:

a.) a sportághoz tartozó tagok foglalkoztatásának megszervezése, illetőleg a túrákon, találkozókon, versenyeken, való részvétel lehetőségének megteremtése és azok lebonyolítása.

b.) az elnökség megbízása alapján a BDTE képviselete a területi és helyi sportági szakszövetségekben.

c.) a szakosztály hatáskörébe utalt egyéb feladatok ellátása. A szakosztályok éves túraterv alapján tevékenykednek, ami az ajkai Bánki Donát Szakképző Iskola tornaterme közelében lévő „Természetjárás” faliújságon kerül kifüggesztésre. Az aktuális programot Ajka város művelődési házainak utcai hirdetőtábláin, a BDTE www.bdte.hu honlapján, a helyi vagy megyei sajtó útján is meghirdetik. A részvételi lehetőséget tagjaik, azok családtagjai illetve más érdeklődők számára is biztosítják.

3.) A Nyugdíjas Klub feladata:

a.) A BDTE nyugdíjas tagjai részére korosztályuknak megfelelő rendszeres szabadidős, sportos programok szervezése.

b.) Részvételi lehetőségek biztosítása a helyi, megyei és országos rendezvényeken, versenyeken.

c.) A Klub képviselete a különféle hivatalos fórumokon.

 

XIII. A SZERVEZET

 

29.§.    ADMINISZTRÁCIÓ

1.) A BDTE tevékenységével kapcsolatos adminisztratív feladatok végzésére az elnökség gazdasági felelőst foglalkoztat, aki feladatát munkaköri leírás alapján látja el.

2.) A BDTE elnöke, elnökségének tagjai, az Ellenőrző Bizottság elnöke és tagjai vezető tisztségviselőnek minősülnek. A megválasztásukkor nyilatkoznak arról, hogy megelőző 2 évben (legalább 1 évig) közhasznú szervezettnél vezető tisztséget nem töltöttek be, amely az adózás rendjéről szóló törvény szerinti köztartozás kiegyenlítése nélkül szűnt meg, s a megszűnése óta nem telt el 2 év.

3.)    A BDTE iratait, bevételi és kiadási bizonylatait a titkár kezeli.

 

XIV. A BDTE GAZDÁLKODÁSA ÉS VAGYONA

 

30.§. GAZDÁLKODÁS

1.) A BDTE éves költségvetés alapján gazdálkodik

2.) A BDTE működéséhez szükséges bevételek az alábbiakból tevődnek össze:

a.) tagsági díjak (pártoló tagsági hozzájárulások),

b.) magán- és jogi személyek támogatásai,

c.) alapítványok és közérdekű célú kötelezettségvállalások, rendezvények bevételei,

d.) állami, civil és szövetkezeti szervek, illetőleg sportági szövetségek által nyújtott támogatás,

e.) gazdasági-vállalkozási tevékenységből származó bevételek,

f.) egyéb bevételek

3.) A BDTE vagyona:

a.) készpénz (bankbetét, folyószámlán lévő összeg),

b.) készpénzre szóló követelés.

4.) A BDTE bevételeivel önállóan gazdálkodik, tartozásaiért a saját vagyonával felel. A BDTE tagjai a tartozásaiért - a befizetett tagdíjon túlmenően - saját vagyonukkal nem felelnek. 

5.) A BDTE a tevékenységi célja szerinti gazdálkodását, valamint a gazdasági-vállalkozási tevékenységét és az abból származó eredmény megállapítását a civil szervezetekről szóló Ectv. V. fejezet 8.-9. pontja a 17.§-tól a 26.§-ig terjedő jogszabályok alapján végzi.

 

XV. A BDTE MEGSZŰNÉSE

 

31.§.  A BDTE MEGSZŰNIK:

1.) Jogutódlással (Ptk. 3/83. §)

            Egyesület csak egyesülettel egyesülhet, és csak egyesületekre válhat szét.

2.) A jogutód nélkül (Ptk. 3:48. § (1) bekezdés és a Ptk. 3:84. §)

a.) ha az egyesület megvalósította célját vagy az egyesület céljának megvalósítása lehetetlenné vált, és új célt nem határoztak meg; vagy ha

b.) az egyesület tagjainak száma hat hónapon keresztül nem éri el a tíz főt.

c.) határozott időre jött létre és a meghatározott időtartam eltelt;

d.) megszűnése meghatározott feltétel bekövetkezéséhez kötött és e feltétel bekövetkezett;

e.) a tagok vagy alapítók kimondják megszűnését; vagy

f.) az arra jogosult szerv megszünteti

feltéve mindegyik esetben, hogy a jogi személy vagyoni viszonyainak lezárására irányuló megfelelő eljárás lefolytatását követően a bíróság a jogi személyt a nyilvántartásból törli.

3.) Rendelkezés a fennmaradó vagyonról (Ptk. 3:85. §)

a.) Az egyesület jogutód nélküli megszűnése esetén a hitelezők követeléseinek kiegyenlítése után fennmaradó vagyont az alapszabályban meghatározott - ennek hiányában a nyilvántartó bíróság által kijelölt -, az egyesület céljával megegyező vagy hasonló cél megvalósítására létrejött közhasznú szervezetnek kell átadni.

b.) A fennmaradó vagyon sorsáról a nyilvántartó bíróság a törlést kimondó határozatában rendelkezik, a vagyonátruházás teljesítésére szükség esetén ügygondnokot rendel ki. A vagyon feletti rendelkezési jog az egyesület törlésével száll át az új jogosultra.

c.) Az Ectv. 10A § (1) alapján a pénzbeli vagyon az alapító okirat eltérő rendelkezésének hiányában a civil szervezetek támogatására való felhasználás céljából a Nemzeti Együttműködési Alapot illeti meg, amelyet a 73. § (2) bekezdés a) pontja alapján kijelölt szerv kezel. A vagyon felhasználására vonatkozó adatokat a Civil Információs Portálon nyilvánosságra kell hozni.

 

 

 

 

XVI. ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

 

ZÁRADÉK:

 

Ebben az okiratban nem szabályozott kérdésekre a Polgári Törvénykönyv, a civil szervezetekre és a közhasznú jogállásra vonatkozó mindenkor hatályos egyéb jogszabályok rendelkezései, illetve a később meghozandó közgyűlési határozatok az irányadók.

Ezen alapszabály az alapító közgyűlésen 2003. április 11.-én elfogadottnak, a 2004. február 27.-i, a 2010. február 12.-i, a 2011. február 25.-i, a 2012. február 24.-i éves rendes, a 2014. május 14.-i, a  2014. augusztus 25.-i, rendkívüli, és a 2019. február 22.-i évi rendes közgyűlés által módosított és azonnal hatályba is lépett változata.

A létesítő okirat egységes szerkezetbe foglalt szövege megfelel az egyesülési jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról szóló 2011. évi CLXXV. törvény VII. fejezete (Ectv.), valamint a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) hatályos rendelkezéseinek, a módosítások alapján hatályos tartalmának. 2014.-es elkészítésére a Veszprémi Törvényszék 8.Pk.60.078/2003/14.-16. számú hiánypótló végzései adtak okot.

Az Alapszabály 2019. február 22.-i, jelenlegi módosítását az Elnökségben, valamint az Ellenőrző Bizottság tagjában történt személyi változás, és a Nyugdíjas Klub nevének bővítése tette szükségessé. A korrigált adatok a szövegben vastagon kiemelve a következők: Elnök: Paksa Milán István. Alelnök: Dukán József Károly. Titkár: Szabóné Bélafi Magdolna. Elnökségi tag: Göncz Ákos. Ellenőrző Bizottsági tag: Sebő Ferencné. A Nyugdíjas Klub új neve: Bánkis Természetjárók Nyugdíjas Gyalogló Klubja.

 

                        AJKA, 2019. FEBRUÁR 22.

 

 

 

     …………………………                  ………………………..                 ………………………….

        Dukán József Károly                         Paksa Milán István                    Szabóné Bélafi Magdolna

                 alelnök                                                elnök                                                  titkár

 

     ……………………….                                                                            ………………………….

            Czuczai Tamás                                                                                              Göncz Ákos

 elnökségi tag                                                                                                elnökségi tag